Familie Schreuder in USA

1 augustus 2011, Santa Monica

Onze 2e dag in Santa Monica.
Het slapen in ons hotel gaat nog niet zo goed. Alleen Marc slaapt eigenlijk altijd goed. Het hotel is prachtig maar op de kamer heeft de Airco te weinig capaciteit en de bedden zijn ook smal.
Maar verder alles goed verzorgt.
Trouwens de hele vakantie zijn de hotels van prima kwaliteit.
Vanmorgen hebben we maar in het overdekt winkelcentrum van Santa Monica een ham/kaas croissant met een beker melk gekocht als ontbijt.
Gisteren hadden we een ontbijfbuffet in ons hotel, het eten was erg goed en veel, maar de prijs was ook erg hoog. Het dubbele van wat we gewend waren in andere hotels. Dus vandaar.
Na het ontbijt nog even zonnebrandcreme factor 30 bij een drogisterij gehaald, want die hebben we later nodig als we naar het strand gaan.
Leuk winkelcentrum trouwens in Santa monica. De prijzen van kleding vergeleken met Nederland schelen echt veel.
We hebben hier overigens verder niks gekocht.
Het strand van Santa Monica met aan de linkerhand de pier.
Boulevard van Santa Monica. Alles ligt er prachtig bij met die palmbomen.
Ingrid bij mooie palmboom, Santa Monica.
Na het winkelen hebben Ingrid en ik alvast de koffers gereorganiseerd voor de terugreis. Rianne en Marc zijn gaan zwemmen in het zwembad van het hotel.
Later zijn we naar het strand gegaan. Het was prachtig zonnig weer. 24 graden.
Het was ook niet echt druk op het strand. Maar het is ook zo'n breed strand.
De zee.
Langs het strand loopt een loop en fietspad. Daar zie je dan ook veel fietsers, skaters en hardlopers.
Je kunt ook fietsen huren.
Onze eerste duik in de koude zee. Met mooie golven.
De 2 witte strepen met hun handen in de lucht dat zijn Marc en ik (Harry).
Surprised
We werden goed in de gaten gehouden door een baywatch. Om de zoveel meter staat een baywatchhokje.
Zodra er iemand te ver in zee gaat komt hij in een actie en probeert degene terug te fluiten.
Mooi om naar te kijken. Ook een helicopter houd alles goed in de gaten.
De stroming is sterk.
Onze Baywatch, de man met de rode trui staat klaar voor actie.
Rianne in de golven van de oceaan.
Na het strandavontuur lekker douchen in ons hotel om al het zout en zand weg te spoelen.
Rond half zes op weg naar de Hollywood sign. Op internet de route opgezocht en in de Tom Tom Ingesteld. Wat ben ik blij dat we die Tom Tom mee hebben, vooral in de grote steden.
Eerst op weg naar Downtown Los Angeles regelmatig in de file. Wat een drukte zeg.
Over 30 km deden we geloof ik wel een 1 uur en 15 minuten.
Na wat kronkelende steile zeer slechte wegen langs diverse villa's komen we eindelijk dicht bij de Hollywood letters. Eindelijk gevonden.
En dan nog is het niet erg dichtbij. (foto onder)
Na het diverse malen fotograferen van de letters weer op weg naar het hotel. Eerst nog maar eens langs de McDonald's . We hadden honger gekregen.
Om ca. 21.00 weer terug in ons hotel.
Nog 1 nachtje hier en nog 1 nachtje in het vliegtuig en we zijn weer thuis.
Wat een geweldig super ervaring. En wat hebben we veel gezien. Onbeschrijfelijk .
Ik hoop dat ik nog voldoende fit ben als we terug zijn in Nederland om de laatste dag van onze vakantie te beschrijven.
We komen 3 augustus rond 11.00 uur aan op Schiphol.
Tot gauw.

fam. Oost

Bedankt voor de mooie reportage en een goede vlucht terug naar Nederland.

Groetjes.

Jan

Leuk om de reis te volgen. Wat zal het een verschil zijn als je morgen weer door Flevoland rijdt. Goede vlucht.

(O) pa en (O) ma Lansbergen

Mooi om te horen dat jullie genoten en het naar je zin gehad hebben.
Een goede vlucht terug naar Holland.
Ik ben om ca 11.00 u Nederlandse tijd op Schiphol.
Tot dan.
Groeten (O) pa en (O) ma Lansbergen