Familie Schreuder in USA

30 Juli 2011 Cambria-Santa Monica

Vanmorgen om 10.00 vertrokken uit Cambria. De laatste lange rit van ca. 340 km naar Santa Monica.

Ons hotel in Cambria.

Onderweg nog een paar stops gemaakt. Het is in het begin nog bewolkt en fris ( 18 graden).
De eerste stop is in San Luis Obispo. Via het internet kwamen we er achter dat daar een heel bijzonder hotelrestaurant is.
Dus maar even er naar toe.
Heel apart toen we al aan kwamen rijden op de parkeerplaats voor het hotel.
Hotel Madonna Inn.
De deuren van de Madonna Inn.
De eetzaal van de Madonna Inn. Heel veel roze en nepbloemen.
In de Madonna Inn.
De volgende stop is Solvang. Begin 1900 hebben een paar Deense onderwijzers een aantal ha's grond gekocht en hebben daar een Deense nederzetting op gezet.
In het plaatsje zie je dan ook alleen maar Deense vakwerkhuizen.
Heel apart om te zien.
Solvang
Deense molen in Sovang.
Bij een Deense bakkerij hebben we lekkere harde bolletjes gekocht en nog wat andere lekkernijen.
Het landschap op weg naar de stad Santa Barbara word steeds mooier. Hoge bergen met op de flanken veel wijngaarden.
Via een flinke afdaling naar de stad Santa Barbara. Daar wilden we de Spaanse missiepost uit begin jaren 1700 bekijken.
De stad is prachtig heel veel mooie huizen met palmbomen en allerlei soorten struiken en bloemen. Typisch Spaans.
Missiepost Santa Barbara.
Prachtige Agave.
Missiepost Santa Barbara.
Vanuit Santa Barbara via de mooi Highway 1 verder via sterren badplaats Malibu.
Onderweg nog bijna een ongeluk meegemaakt omdat iemand in een VW Beetle in slaap viel en zo de berm in reed. Hij werd gelukkig weer wakker en stuurde de VW weer de weg op. We moesten even uitwijken. Was even schrikken.
In Malibu was het erg druk. Veel mensen op het strand. Maar ook veel mensen op de weg.
Wel heel mooie huizen gezien, maar ja wie woont er.
Paris Hilton en Neil Diamond wonen er dat weten we.
Van Malibu naar Santa Monica is het nog een half uur rijden. Bij het hotel, Hotel Loews, aangekomen werd onze auto ingenomen en ook onze koffers werden voor ons naar de hotelkamer gebracht.
Ons hotel.
Wat een luxe maar je betaald er ook voor natuurlijk.
Van onze 7e verdieping kijk je zo beneden op de lobby van het hotel.
Een prachtig hotel met een fantastische ligging aan het strand van de Grote Oceaan. In de verte zie je de Santa Monica Pier.
Dit allemaal op goeie loopafstand.
Even relaxen op de hotelkamer en daarna richting de Santa Monica pier. Wat een drukte.
De boulevard van Santa Monica.
Op de pier nog even een ijsje gegeten.
Santa Monica pier.
Foto vanaf de pier.
Op de pier eindigt ook de vermaarde Route 66. In het begin van onze vakantie kwamen we al langs het plaatsje Williams waar de route ook door heen gaat.
Op de pier eindigt de route die in Chicago begint.
Daarna weer terug naar het hotel waar Marc en ik nog in het zwembad gezwommen hebben.
Op de achtergrond zag je het verlichte reuzenrad van de Santa Monica pier.
Mooi gezicht.
Tevens zagen we tijdens het zwemmen nog een getrouwd stel dat buiten op het bordes van het hotel gefotografeerd werd. Helaas had ik mijn fototoestel niet mee.
Nu zitten we beneden in de lobby nog even wat na te zitten onder het genot van een glas rode wijn, hot chocolate en een appelsap.
Morgen gaan we richting Hollywood en in de middag naar het strand.
Het weer is hier zonnig en ik schat ca. 23 graden.

(O) pa en (O) ma Lansbergen

Het ziet er allemaal weer fantastisch uit, als jullie terug zijn zullen we de reisverhalen en foto's missen, want 's morgens kijken we eerst op de p.c. wat jullie weer beleefd en gezien hebben. Prachtig in een woord.
Een goede reis verder en veel plezier in Hollywood, misschien zie je nog wel wat bekende.
Groeten (O) pa en (O) ma Lansbergen

Jan

Ideaal zo' n reis naar de USA. Leg je telefoon op je nachtkastje. Zet het mailgeluid voldoende hoog. Dan word je iedere morgen keurig netjes gewekt. Geweldige roomservice. Ben benieuwd welke film ze opnemen in Hollywood. Morgenvroeg rond 07.00 uur is het bekend.