Familie Schreuder in USA

2 augustus 2011 Santa Monica-Amsterdam

Lobby van het hotel.

Vandaag vroeg uit de veren. We waren al rond 6.15 uur wakker. Opfrissen. Koffers inpakken en met de auto de laatste kilometers gereden naar Alamo, het autoverhuurbedrijf. De koelbox hebben we maar achter gelaten in ons hotel anders moeten we die voor extra bagage laten betalen.
Een Alamo medewerken loopt even een snel rondje langs de auto en we waren klaar.
2687 mile hebben we gereden. Dat is bijna 4300 km. Bij Alamo hebben ze het goed geregeld. Er staan al speciale shuttlebussen klaar die je met je koffers en al naar het vliegveld brengen.
De bus zet je dan bij de goeie gate uit. In ons geval Continental.
We waren al rond 8 uur biij het vliegveld. Het inchecken ging trouwens vlot.
Na de douanecontrole moesten we nog 2 uur wachten op vertrek naar Newark. Dat is een vliegveld vlakbij New York.
Deze vlucht had toch al gauw een 45 minuten vertraging. We hadden maar een 1 uur en 15 minuten om over te stappen op de volgende vlucht naar Amsterdam.

Het vertrek uit Los Angeles.

We waren niet de enigste die daar last van hadden. Om 21.00 uur plaatselijke tijd kwamen we aan in Newark. Je zag door de ramen een mooi verlicht New york.
Om 21.30 zou de vlucht vertrekken. Maar de gate naar Amsterdam was dichtbij dus de vlucht hebben we nog makkelijke gehaald.
In het vliegtuig naar Amsterdam hadden we een videoscherm in de stoel. Dus kon je kiezen uit films, muziek of games. Dat is wel lekker want deze vlucht duurde 7 uur.
De eerste vlucht 5 uur.
We hadden naar Amsterdam nog wel wat last van turbulentie. Achter ons werd een vrouw nog onwel. Met een zuurstoffles heeft een stewardess haar weer bij kennis gekregen.

Vermoeiende gezichten na zo'n zware vliegdag.

Om iets voor elven gingen we landen in Amsterdam. Daarna de bagage ophalen. Pa Lansbergen stond ons al op te wachten.
En zo konden we weer naar ons vertrouwde huisje toe.

Ingrid kan weer aan de slag met de was. Ik heb nog heel wat post te verwerken. En de tarwe oogst staat voor de deur. Rianne gaat vrijdag werken en Marc heeft lekker vakantie.
Ons normale leven gaat weer beginnen.

(O) pa en (O) ma Lansbergen

Fijn dat jullie er weer zijn, en dat alles is goed gegaan, we hebben echt genoten van jullie reisverhalen en foto's, zo zijn we er toch een beetje bij geweest.
Nu weer back to normal.
Groeten (O) pa en (O) ma Lansbergen