Familie Schreuder in USA

28 Juli 2011 San Francisco

Vandaag onze laatste dag in de wereldstad San Francisco. Ook vanochtend toen we wakker worden was het weer bewolkt.
Ik heb een stokbroodje en melk gehaald bij een broodjeszaak op Fisherman's Warf.
Na het ontbijt op weg naar Mason street waar we op de cablecar gestapt zijn.
Dat is een leuke ervaring.
Cablecar.
Onderweg uitgestapt bij het Cablecar museum. En later verder gelopen naar Union square. Daar heeft Ingrid bij Macy's nog andere schoenen gekocht.
Verderop was ook nog een Applestore. En daar wilde ik wel even binnen kijken. Het was er erg druk.
Voor de Mac store.
Marc heeft hier nog een hoesje van Angry Birds voor zijn Ipod Touch gekocht.
Op Union Square de bus genomen, waar we kaartjes voor hebben, naar Alamo Square.
Gisteren zijn we er alleen langs gereden. Nu wilden we de huisjes eens van dichterbij zien.
Alamo Square.
Met een volgende bus weer verder naar de Zuidzijde van de Golden Gate Bridge. Opnieuw weer wat mistig en koud.
Doorsnede kabel Golden Gate Bridge
Over de brug heen bovenin de bus waaiden we zowat weg. We hadden allemaal onze capuchons van de fleecetruien op.
Politieauto van Highway Patrol.
Met de bus verder door San Francisco gereden. Bij Pier 39 uitgestapt en even naar het hotel wat extra kleding aangetrokken voor de bootreis naar voormalig gevangeneiland Alcatraz.
We hadden de boot van 18.45. Dus konden we bij Pier 39 nog even wat eten in Hardrock Cafe.
Leuk restaurant met wel rockmuziek op de achtergrond.Het is een restaurant in de stijl van hardrock.
Er hingen allemaal gitaren, gouden Lp's van bekende artiesten aan de muren, zoals The Beatles, Jimi Hendrix etc.
Na het eten op weg naar de Pier waar de boten naar Alcatraz vertrekken.
Een prachtige boottocht over het koude water naar Alcatraz.
Indrukwekkend om te zien als je Alcatraz nadert.
Alcatraz
Op het eiland zelf kregen we eerst wat uitleg over het eiland. Later bij de ingang van de gevangenis kregen we audiotour.
We kregen een koptelefoon met een recorder waarmee we in het Nederlands een rondleiding door de gevangenis kregen.
Heel indrukwekkend om te zien en te horen wat de gevangen hier doormaakten.
Cellenblok Alcatraz
Uitzicht vanaf de boot op San Francisco.
Cel
Isoleercel
Erg onder de indruk gingen we weer met de boot van ca. 21.30 terug naar San Francisco. Het was inmiddels al donker.
Morgen verlaten we San Francisco en gaan via de kustweg Highway 1 naar Cambria.

(O) pa en (O) ma Lansbergen

Erg mooi en imposant vooral de Golden Gate Bridge en Alcatras.
Goede reis naar Cambria. Dan begint langzamerhand het aftellen, maar eerst nog wart genieten.
Groeten (O) pa en (O) ma Lansbergen