Familie Schreuder in USA

27 Juli 2011 San Francisco

Het verhaal vandaag iets later omdat er storing was op de server van reismee. Vandaag om 10.00 ontbeten in de stad en daarna op weg San Francisco in. We hadden gisteren al buskaartjes gekocht voor 2 dagen om de stad te verkennen. De stad heeft nogal erg steile heuvels. Met deze bus, een sightseeing bus, kun je de stad rond. Er zijn punten in de stad waar je in en uit kunt stappen. De eerste keer dat we de bus ingingen zijn we blijven zitten tot aan de Noordzijde van de Golden Gate Bridge. Onderweg vertelde een gids allerlei wetenswaardigheden over de stad. We kwamen langs o.a. het financieel district, Union Square, de hippiebuurt, Alamo Square, golden gate park en uiteindelijk de Golden Gate Bridge.

Onze bus.

Transamerican pyramid

City Hall

Alamo Square, achter de zes Victoriaanse huizen. Deze komen veel op ansichtkaarten voor.

Vlakbij de baai waar de brug over ligt begon het flink af te koelen en te waaien. We zaten boven in de bus die open is. Dus al onze haren flink in de war door de harde wind. Wel een mooi gezicht de brug. Alleen jammer van de bewolking. De brug zit half in de bewolking. Morgen gaan we de brug beter bekijken.

Golden Gate Bridge.

Marc bij The Lone Sailor. Deze staat bij de brug.

Bij de brug een andere bus ingestapt en bij Lombard street weer uitgestapt. Een stuk wandelen, met een flinke steile helling, om bij het eind van Lombard street te komen waar het bochtigste weggetje van de wereld ligt.

Flinke steile helling in de stad.

Veel toeristen slingeren hier met minder dan 10 km/uur naar beneden. Prachtig en grappig om te zien.

Van Lombard street weer naar beneden richting Fisherman's Warf. Daar koffie met cake genomen en weer een bus genomen naar Union Square.

Van Union square lopend naar Chinatown. Een deel van de stad, heel bekend, waar allemaal Chinezen wonen. Allerlei Chinese winkels en restaurants.

Van Chinatown door een Italiaanse buurt waar we bij een heerlijk Italiaans restaurant hebben gegeten.

Vandaar lopend naar Pier 39. Waar we de zeeleeuwen bekeken hebben.

Pier 39.

Het weer was niet verkeerd. Overdag zonnig. Ik denk zo rond de 20 graden. In de avond word het weer wat bewolkt en fris. Rond 20.00 uur waren we weer terug in het hotel. Morgen gaan we proberen de cabletram te pakken en de Golden Gate Bridge van de zuidzijde bekijken. In de avond gaan we dan naar het voormalig gevangeniseiland Alcatraz.

(O) pa en (O) ma Lansbergen

Weer mooie foto's, een mooie dag morgen, veel plezier.
Groeten (O) pa en (o) ma Lansbergen

P.S. Jullie kaart hebben wij dinsdag ontvangen, erg leuk.