Familie Schreuder in USA

26 Juli 2011 Yosemite-San Francisco

Vanmorgen wat uitgeslapen, behalve ik. Om 10.00 uur het ontbijtbuffet in het restaurant bij de lodges genomen.
Lekker. Daarna om 10.45 uur vertrokken naar San Francisco.
Een lange rit van ca. 340 km voor de boeg. Het eerste deel van de route ging door het dal van Yosemite park langs de Merced rivier.
Af en toe kwamen we mensen op een raftboot tegen die op deze rivier door het snelstromende water afdaalden.
Rond 12.00 uur kwamen we langs de plaats, Merced. Hier in de buurt word veel landbouw bedreven.
We hebben mais, aardbeivelden, pistache en amandelbomen gezien.
Een Pistache boom
Twee palmbomen met op de achtergrond een maisveld.

Het rijden viel mee, want we konden op de grote snelwegen nu goed doorrijden. Heel wat anders als gisteren.
De snelheid op die snelwegen is meestal 65 miles/hour.
Bij Livermore kwamen we heel veel windmolens tegen. Er stonden er ook veel stil. Ook daar hebben ze last van stilstand.
Vanaf Livermore is het niet zo ver meer naar San Francisco. Vlakbij de stad moeten we over de Bay Bridge. Dit is een tolbrug waarvoor we 6 dollar moeten betalen. Daarna rijden we m.b.v. de Tom Tom de schitterende stad San Francisco in.
We zagen eerst al een glimp van gevangeniseiland Alcatraz en iets later ook van de onderkant van de Golden Gate Bridge. Maar later hebben we die brug niet meer gezien.
In de baai is vaak veel laaghangende bewolking en dan zie je hem soms niet.
Trouwens de temperatuur is nu ook snel gaan zakken. Bij het weggaan vanmorgen nog 30 graden maar bij aankomst in San Francisco nog maar 20 graden.
Om 16.00 waren we ingechecked in hotel Holiday Inn Fisherman's Warf. Even nog wat bijkomen van de rit op de hotelkamer. Een wasje doen in het hotel.
Ons hotel ligt dus in Fisherman's Warf. Eind 19e eeuw vestigden de eerste vissers uit Genua en Sicilië zich hier. De visindustrie is hier dus begonnen. Nu is het een toeristische trekpleister. Veel visrestaurantjes en souvenirswinkels.
Om 18.00 met een fleecetrui en een spijkerbroek aan vertrokken naar de haven en Pier 39 bezocht.
Pier 39 was een aanlegplaats voor vrachtschepen en is nu aangekleed als een pittoresk vissersdorp met 2 verdiepingen vol souvenirswinkels, restaurants en speciaalzaken. Bij Pier 39 liggen ook altijd veel zeeleeuwen. Maar door het donkere koude weer lagen er nu niet veel. We komen hier nog voor terug.
Alcatraz eiland, voor de helft onder de bewolking.

Pier 39. Hier zitten veel souvenirswinkels en restaurants.(foto onder)
Uitzicht op San Francisco vanaf Pier 39.
We hebben bij Wipe Out gegeten.
Deze supermeeuw kom je tegen bij Fishermans Warf.
Gisteren hadden we nog een ongelukje met mijn fotocamera. Gevallen op straat en niet meer aan de gang te krijgen De foto's op het toestel waren wel goed.
Op Fisherman's Warf bij een fotozaak maar een nieuwe gekocht. We gaan er vanuit dat de verzekering het vergoed.
De verkoper was wel wat agressief. Hij probeerde nog wat anders voor de videocamera aan te smeren. Dat hebben we maar afgeslagen.
Daarna weer terug gelopen naar het hotel. Voor de komende 2 dagen hebben we een buskaart gekocht. Hiermee kun je op de verschillende bekende plekken uitstappen en daarna weer een volgende bus nemen.
Marc en Rianne relaxen op de hotelkamer.

(O) pa en (O) ma Lansbergen

Veel plezier in San Francisco.
Groeten (O) pa en (O) ma Lansbergen

fam.Oost

Hoi
Vandaag jullie kaart ontvangen, bedankt jullie staan er goed op. Kijk iedere dag naar de belevenissen en dat is nog al wat. Het lijkt er op dat jullie weer iets meer in de bewoonde wereld terecht komen. Veel Plezier nog. Wij gaan nu ook aan het aftellen (vertrek 7-8).

Groetjes