Familie Schreuder in USA

23 Juli Death Valley-Bishop

23 Juli Death Valley-Bishop

Vanochtend hebben we voor het eerst eens lekker kunnen uitslapen. Ik was zelfs een keer niet het eerste wakker.

Om half 11 zijn we vanuit Furnace Creek (Death Valley) vertrokken voor de rit naar Bishop. Wel eerst bij Stovepipe Well's de Sand Dunes (zandduinen) bekeken. Deze duinen rijzen in eens op en kunnen wel 30 meter hoog worden. Apart om te zien.

Scenes uit de film Star Wars zijn hier opgenomen.

Daarna via een schitterende route door de bergen en weer flink naar beneden ( lange stukken van 9 % helling) . 1 afdaling moest je de hele tijd de remmen bijna ingedrukt houden zo steil. Weer een berg omhoog en weer naar beneden en we waren Death Valley uit. Een heel apart park. Eerst de hitte en toen zag je in eens in de verte de licht besneeuwde toppen van het Sierra Nevada gebergte.

We stopten in Lone Pine, dit stadje ligt tegen het Sierra Nevada gebergte aan.We hebben in Lone Pine bij de Subway sandwiches gegeten.

Lone Pine, met dit typisch westerns restaurantje, Bonanza. Deze populaire serie is hier in de omgeving opgenomen.

Daarna zijn we via een zijweg naar de Alabama Hills gereden. Erzijn veel western films en series opgenomen hier waaronder bijvoorbeeld de serie How the west was won.

Alabama Hill's.

Om 15.45 kwamen we bij ons hotel in Bishop aan. In het zwembad gezwommen.

Ons hotel in Bishop, Best Western Creekside Inn.

In het hotel hebben ze ook een wasmachine en droger en Ingrid is nu druk bezig met wassen. Ze is helemaal blij.

Morgen gaan we naar het volgende Nationale Park, Yosemite. Volgens velen 1 van de mooiste parken met veel grote watervallen en hele grote bomen, Sequoias genaamd. Hier blijven we dan ook 2 nachten. Het is even afwachten of we morgen internet hebben anders een dag later .

(O) pa en (O) ma Lansbergen

Weer mooie fot's en een mooi verhaal. Goed te horen dat het met de arm van Rianne beter gaat.
Het is hier compleet herfst, harde wind veel regen en 15 a 16 graden. Je zou spontaan emigreren naar Death Valley.
Geniet er dar dus maar goed van.
Goede reis naar Yosemite .
Groeten (O) pa en (O) ma Lansbergen