Familie Schreuder in USA

22 Juli 2011 Las Vegas-Death Valley

22 Juli Las Vegas-Death Valley

Vanmorgen op tijd op om richting het hete Death Valley te gaan. Eerst uitchecken. Helaas niks gewonnen in Vegas. Maar met 1 dollar inzet kan dat ook niet. De auto van ons staat Valet geparkeerd. Dat wil zeggen dat je de sleutel van de auto afgeeft aan een medewerker van het hotel en die brengt hem voor je weg naar de garage. Je krijgt een nummer die je later bij vertrek weer afgeeft en de medewerker zet dan de auto voor de uitgang van het hotel voor je klaar waardoor je makkelijk de koffers kunt inladen.

Helaas was dit niet onze auto.

Daarna op weg naar Death Valley door een droog en dor gebergte en later weer een vlakte totdat we bij het plaatsje Pahrump aankwamen waar we nog getankt hebben.

Toen waren we al vlakbij het Nationale Park ' Death Valley'.

Ingang van het park. Zoekplaatje: waar o waar is Marc????

Het hoogste punt van Death Valley is 3368 meter (Telescope Peak) en het laagste -86 meter(Badwater) .

Onze eerste stop in het park was Dante's View. Dit is een uitzichtpunt op het -86 meter diepgelegen Badwater. Daar rijden we later nog heen. Dante's View ligt op ruim 1600 meter hoogte waardoor het nog niet zo heet aanvoelde.

Uitzicht op Badwater vanaf Dante's View.

Het volgende punt waar we stopten is Zabriskie's Point. Genoemd naar Zabriskie die in Borax handelde.

Zabriskie's Point.

Toen gingen we naar het visitors centrum, Furnace Creek. Hier ligt ook onze slaapplaats in Death Valley. De temperatuur is nu echt hard opgelopen tot boven de 46 graden. De 50 graden hebben we niet gehaald.

Temperatuur meter in Furnace Creek.

Als je maar ook even uit de auto stapte was het bloedheet . Veel water drinken dus.

Voordat we naar onze lodge in Furnace Creek gaan nog even een paar stops gedaan op weg naar het laagste punt van het Noordelijk halfrond, Badwater.

Dit heet Devil's Golf Course. Dit was vroeger een meer. Nu heeft de wind deze zoutvlakte een rimpelige vorm aangenomen. Vandaar de naam 'Het golfterrein van de duivel'.

Nu nog een paar km en we komen aan bij Badwater. Het laagste punt, -86 meter beneden zeeniveau.

Hier was het echt bloedheet. Wel schitterend om deze omgeving te zien.

Op de terugweg naar Furnace Creek nog even de Artis's Drive gereden. Ook weer een prachtige eenrichtingsverkeer die door allerlei kleuren gevormde rotsen heen voerde. Vandaar de naam 'Artist's Palette'. Zie foto onder.

Ijzermineralen geven deze rotsen verschillende kleuren.Van rood, roze, groen,paars, violet.

Rond 16.00 uur kwamen we weer aan in Furnace Creek. Even inchecken en naar onze lodge op de 2e verdieping. Marc, Rianne en ik hebben nog een duik genomen in het zwembad. Niet echt verkoelend bij een temperatuur van 45 graden.

Dit zijn de karren die Borax vervoerden voortgetrokken door muilezels. Dit gebeurde tussen 1882 en 1890.Boraxwerd uit de mijnen gehaald hier in Death Valley. Het kon niet echt uit. Deze ' 2 ezels ' proberen de karren nog vooruit te krijgen.

Mooie palmboom bij Furnace creek.

Zelfs deze groeien hier in deze hete woestijn. Net een oase.

Morgen vertrekken we verder door Death Valley via Lone Pine naar onze volgende stop, Bishop.

(O)Pa en (O)ma Lansbergen

Weer interessant en mooi om te zien, een goede reis naar jullie volgende stop.
P.S. Hoe gaat met de arm van Rianne?
Groeten (O)pa en (O) ma Lansbergen

Rianne

Met me arm gaat het al wel wat beter me blauwe plek is weg alleen kan er nog niet goed op leunen dat doet nog steeds beetje zeer.
Groetjes Rianne