Familie Schreuder in USA

20 Juli Las Vegas

20 Juli Las Vegas (geschreven door Ingrid)

Er was gisteravond nog een heftige strijd gaande wie het potje Monopoly zou gaan winnen. Het ging op het allerlaatst nog tussen Rianne en Marc en beiden wouden niet opgeven. Om 01.00 uur vannacht was er dan de beslissing, Rianne had gewonnen. Pa en ma lagen verdwaasd in bed en volgden het spel nog met vlagen. Dus vanmorgen eerst maar eens uitslapen. Harry was rond een uur of zeven al wakker. Heeft even wat op de laptop gedaan en is toen toch maar weer zijn bed in gegaan. Rond half 10 waren we dan allemaal wakker.

Dit uitzicht hebben we boven uit onze hotelkamer.

We hadden besloten om in ons eigen hotel te ontbijten. Het is allemaal zo groots, dat het elke keer weer zoeken is waar we heen moeten. Het is wel van het ene uiterste (de mooie, stille natuur naar dit snelle, drukke, maffe en massale gebeuren) naar het andere. Maar restaurant gevonden en om 10.30 uur waren we dan aan het ontbijten. Het was een ontbijtbuffet, ook weer zo groot …….. met allemaal verschillende standjes met mexicaans, salades, desserts, american, intaliaans, aziatisch. Zo veel, zo veel. En omdat we al laat waren werden verschillende etenswaren al weer klaar gezet voor de lunch, dus hier konden we ook nog weer wat van nemen. We hebben ons buikje goed vol gegeten, zodat we voorlopig niets meer hoefden.

We hadden bedacht om vandaag wat hotels te gaan bekijken. Elk hotel is namelijk een attractie op zich. Besloten om dit gewoon met de auto te doen. Je kan natuurlijk taxi, shuttlebus, monorail nemen, maar wij zijn dus gewoon met de auto gegaan. We hadden natuurlijk ook kunnen gaan lopen, maar dat valt toch allemaal wel wat tegen. Het is weer extreem warm en alles is zo groot dat je al gauw denkt dat het dichtbij is, maar dan is het toch nog wel een stukje lopen. Dus we hebben de auto voor ons laten ophalen, wat klinkt dat chic he hahaha, maar is gewoon echt een service vanuit het hotel. Hoef je ook niet voor te betalen, behalve dan weer een tip (fooi) voor de chauffeur.

Ons eerst hotel was het Luxor. Het hotel heeft de vorm van een pyramide. Hier hebben we gelijk twee avondshows geboekt. Vanavond gaan we in het Luxor naar Criss Angel. “Believe” heet de show. Hij is een soort van illusionist. Morgenavond gaan we “Tournament of Kings”een show met o.a. riddergevechten. Dit is in het hotel Excalibur. Dit hotel is in de vorm van een kasteel nagebouwd.

Hotel Luxor.

Daarna weer de auto gepakt naar het MGM Grand hotel. Ook weer groots en weer wat alles te zien.Ze hebben in het hotel gewoon leeuwen. In dit hotel geven Siegfried en Roy ook voorstellingen met de leeuwen.

Gokkasten in MGM hotel.

Daar nog even wat gedronken in het Rainforrest Cafe. Zag er ook weer erg leuk uit, alleen bediening was wat minder. We moesten lang wachten en voor ons gevoel komen we al weer tijd te kort om alles te zien.

Het volgende hotel New York New York. Zie je al aan de buitenkant. Het vrijheidsbeeld, de Brooklynbridge. New York is gewoon nagebouwd. Het is allemaal niet te bevatten.

Hotel New York New York

Ook de kinderen vallen van de ene verbazing in de andere. Marc weet al wel zeker dat hij hier nog een keer terug gaat komen. Marc en Rianne hebben in een van de vele winkeltjes in het hotel allebei een shirt gescoord.

Marc ook nog een gokmachientje. Op en door het hotel New York New York ligt een achtbaan (hoe verzin je het). Rianne wou hier wel graag in, maar niet alleen. Tja, toen heb ik me maar opgeofferd om mee te gaan. We vonden het beiden super spannend, maar deze unieke belevenis wilden we ook niet voorbij laten gaan. We hadden geen idee wat voor een achtbaan het was.

Dit kon je gewoon niet goed zien, wat het dus extra spannend maakte. Nou, we kunnen zeggen dat hij behoorlijk heftig was, maar we zijn er in geweest J

Daarna hebben we de Coca Cola shop en de M & M’s shop bezocht. Wat je hier ook weer ziet, gaat je verbeelding te boven.

We waren het ondertussen wel zat en zijn terug gekeerd naar het hotel. Rianne en Harry hebben nog een duik in het zwembad genomen.

We hebben vanavond nog snel hotel het Venitian hotel bekeken.

Daarna om 21.30 uur naar de show van Chris Angel in het Luxor theater. Chris Angel is een Amerikaanse ' Hans Klok'.

We weten nog niet of we morgen de site bij werken. Internet op hotelkamer moeten we flink voor de betalen. Zeer waarschijnlijk lezen jullie ons verslag van de 21e (nog een dagje Vegas) een dag later als we in Death Valley zitten.

Morgen gaan we zeker een shopping Mall bekijken vlak buiten The Strip. Dat is een factory outlet center net zoals Bataviastad in Lelystad. Maar dan als het goed is nog goedkoper. Rianne en ik willen nog wat kleren scoren.

Ik kan geen hotel meer van binnen zien.

Gina

Het is allemaal niet te geloven!! Jullie hebben al zoveel gezien en verteld dat ik het gevoel heb dat jullie al wel een maand onderweg zijn!! Is het leven duur in Amerika?? Gewoon boodschappen ed. En met de auto door Las Vegas is dat niet met gevaar voor eigen leven?? Lijkt me aardige mierenhoop! Als ik dan hoor dat jullie de weg al kwijt zijn IN het hotel op zoek naar de ontbijtzaal, is het voor mijn idee daarbuiten nog hectischer. En Ing, ik hoop voor je dat je je bikini nog past aan het eind van de reis, met zoveel te eten! Anders moet je in de shopping Mall maar een nieuwe scoren :) Tot mails!!!!