Familie Schreuder in USA

18 Juli 2011 Bryce Canyon-Zion National Park

Net zoals elke dag weer vroeg op. In ons hotel vlakbij Bryce Canyon rond 8 uur het ontbijtbuffet genomen.
Daarna de koffers in de auto. De koelbox weer vol ijs en water op weg naar Bryce Canyon.
Dit ligt op enkele minuten van ons hotel.
Het weer is na de regen van gisteravond weer mooi. Wolken en af en toe zon. En een behaaglijke temperatuur.
Ingangsbord bij het park.

Heel spannend wat ons weer te wachten stond toen we het park binnen reden. Wel veel fotos gezien op internet natuurlijk. Maar in het echt is het toch anders. In het park eerst weer onze Nationale parken pas +paspoort laten zien. Die pas hadden we al op de eerste dag gekocht en is geldig in de meeste Nationale Parken in Amerika.
In het park heel veel bos totdat we een weg inreden naar Sunrise Point.
Bij dit punt start namelijk de wandeling die we wilden lopen in het park.
Wat we bij dit uitzichtpunt zagen was schitterend. Het leek Mars wel al dat rode en gele gesteente. Schitterend.
Door de samenwerkende krachten van vriezen en dooien worden dekalk- enzandsteenformatieslangzaam geërodeerd en vormen zo de zogenaamdehoodoos. De afgesleten toppen zorgen voor prachtige formaties die in het zonlicht erg mysterieus lijken. De zon zorgt voor schakeringen van de kleuren van de rotsen.

De wandeling die we gingen lopen heet de Queens Garden Trail en die loopt over in de Navajo Trail. 4,6 km eerst naar beneden en op het laatste stuk via steile haarspeldbochten weer omhoog. Erg zwaar. Dus heel veel drinken.
Met deze wandeling lopen je tussen de grote zogenaamde Hoodoos. Indrukwekkend.
Hieronder enkele fotos. Maar het fototoestel en filmcamera maakte overuren.
Marc schrok verschrikkelijk hard van deze slang die we vlak langs het pad tegen kwamen.
Na deze indrukwekkende toch van ca. 2 uur wandelen even wat te eten en te drinken genomen bij een restaurantje in het park.
Op het terras daar kwamen we zelfs een filmster tegen. We zijn nog geen eens in Hollywood.
Maar wie hebben we daar Alvin the Chipmunk. ( een soort klein eekhoorntje)
In Amerika noemen ze die een Chipmunk.

Na het eten en drinken nog even verder door het park uitzichtpunten bekeken.
Dit is het uitzichtpunt, Bryce Point.
Rond 13.00 uit het park vertrokken naar ons volgende park, Zion National Park.
Van andere Nederlanders die we tegen kwamen moet dit nog net zo of zelfs indrukwekkender zijn dan Bryce Canyon.
Trouwens wat komen we toch veel Nederlanders tegen in Amerika.
Bij ons in Nederland zijn deze chippies wel wat kleiner maar in Amerika natuurlijk niet.
(onderweg naar Zion National Park)

Na nog even getankt te hebben onderweg, nog een 30 minuten rijden naar Springdale waar ons volgende hotel ligt, Cliffrose Lodge.
Het is eigenlijk geen hotel maar allemaal aan elkaar geschakelde lodges.
Maar met een schitterende ligging tegen de hoge wanden van Zion National Park.
Voordat we bij deze lodges kwamen moesten we eerst nog een stuk door Zion National Park rijden.
En wat ik toen allemaal zag. Wat een schitterende natuur en steile rotswanden.
Dit moet je met je eigen ogen gezien hebben.
Verschillende keren moest ik stoppen om fotos te nemen terwijl de kinderen natuurlijk snel naar het hotel wilden om te zwemmen.
Maar het is niet anders we komen hier niet alle dagen.
Bij de lodges aangekomen snel een duik in het zwembad, want hier was het een stuk warmer dan in Bryce Canyon. Ik schat 30 graden tegen 25 in Bryce.
Daarna met de shuttle bus hetZion National Parkin. In dit park mogen geen autos komen.
De bus is gratis en stopt bij diverse punten in het park.
Wij stopten bij het punt, Zion Lodge. Daar hebben we de Emeralds Pool Trail gelopen met aansluitend de Kayenta Trail terug.
Wat een schitterende wandeling. (3,5 km lang) Wel veel op en af wandelen.
Moeilijk te zien maar rechts valt een klein watervalletje naar beneden. We lopen er nagenoeg droog onder door.
Zion National Park met onder de Virgin River. (uitzicht vanaf onze wandeling)

Vermoeid weer terug bij de bushalte om de shuttlebus weer te halen naar onze lodges.
Nog even deze 2 herten tegen gekomen. Met onze tweede Hollywood ster van vandaag, Bambi.
Wat een natuur in dit park zeg. Morgen gaan we hier nog 2 wandelingen doen voordat we naar Las Vegas gaan.
Heel wat anders dan al het natuurgeweld wat we tot nu toe gezien hebben.
Vooral de kinderen zien er erg naar uit om dit te zien en te beleven.
Het is inmiddels bijna 22.30 nu ik dit verhaal klaar heb.

karin h.

even een berichtje van balou, het gaat goed met de hond, heeft het erg naar zijn zin bij anneke hoor!
vanmorgen mocht hij (of zij) gezellig met vester spelen, dus ook een topvankantie voor de hond!

Gina

Dacht ik na alleen het zien van de foto Marc betrapt te hebben op het eten van een wortel!!!
Lees ik de tektst en bekijk ik de foto beter zijn het CHIPITO'S. Die Amerikanen hebben echt grootheidswaanzin!!

Ingrid

@ Karin. Leuk en goed om te horen dat Balou het ook naar zijn zin heeft.
@ Gien. Je hebt helemaal gelijk, wat je ook besteld, ziet ..... het is allemaal groots!!