Familie Schreuder in USA

17 Juli Page-Bryce Canyon

17 Juli Page – Bryce

Zo …… vandaag ga ik eens proberen om de dag van vandaag samen te vatten. Harry heeft vandaag een rustdag. Ben niet meer zo heel helder, maar ga het proberen.

Vanmorgen was het namelijk erg vroeg dat de wekker ging, om 05.45 uur al. Hoewel we elke ochtend wel vroeg wakker zijn, is dit eigenlijk wel een beetje te. Maar goed, we hebben wel wat leuks in het vooruitzicht, namelijk met een raftboot over de Coloradorivier varen. Bij een raftboot denk je gelijk aan een ruige, spannende tocht, maar dat was niet het geval. Het was een zeer rustige tocht.

We moesten ons om 07.00 uur melden bij het kantoor/winkel van de tour. Vanuit hier gingen we in een bus naar de Glenn Canyon Dam. Voordat we de bus in gingen, werden onze rugtassen nog gecontroleerd. Dit daar er terreurdreiging aanwezig is. De Glenn Canyon Dam is namelijk de een na grootste dam van Amerika. Ook bij aankomst ging je door een controlepost. Daarna moesten we een helm opzetten (stond natuurlijk erg charmant J), omdat we onder de brug door moesten lopen.

Dit voor onze eigen veiligheid, daar ervan de brug nog wel eens het een en ander naar beneden wordt gegooid.

Daarna gingen we in onze boot.

Het was een erg mooie tocht. We hadden wat bewolkt weer, wat helemaal niet erg was. Als de zon even door kwam, voelde je de zon ook gelijk branden. Het was sowieso weer een warme, bewolkte, benauwde dag.

Onderweg zijn we een keer uitgestapt. Sommigen hebben toen een duik genomen in het koude water (9 graden). We zijn maar even een stukje gaan wandelen. Iets verderop waren namelijk wat oude muurtekeningen te zien.

Onze tocht ging daarna verder door de Glenn Canyon. We kwamen ook nog langs de Horseshoe band. Op dit uitkijkpunt hebben we twee dagen geleden gestaan, om naar de rivier beneden te kijken. Wel grappig dat je het ene moment Β± 1000 meter op een top staan en het andere moment daar dus beneden in een bootje vaart. We kwamen rond 11.00 uur aan op ons eindpunt, Lee's ferry. Dit is eigenlijk het begin van de Grand Canyon. Vanuit hier gingen de echte rafters de rivier op door de Grand Canyon.

Eindpunt bij Lee's Ferry.

De bus bracht ons weer terug naar Page, waar we rond 12.15 uur weer aankwamen. Tegen half 1 zijn we dus op weg gegaan naar Bryce. Onderweg zijn we in Kenab naar Little HollywoodMuseum geweest. Hier kon je oude decors bekijken, die gebruikt werden in films met o.a. Clint Eastwood.

Daar nog even een broodje gegeten (onze kaas in de koelbox, was inmiddels smeerkaas geworden, dus we moesten echt e.e.a. even opeten). Daarna verder naar Bryce. Hier kwamen we tegen half 6 aan in het hotel. We zitten namelijk nu weer in de staat Utah en hebben dus de klok een uur vooruit moeten zetten. De temperatuur lijkt hier wat aangenamer. Onderweg kwamen we al langs de Red Canyon.

Dit belooft wat voor morgen. Morgenvroeg willen we een trail gaan lopen. Van een aantal mensen die we gesproken hebben, hoorden we dat het erg mooi moet zijn in het park. We zullen het weer beleven. Harry en Marc zijn nu net even het zwembad in gedoken. Vanuit onze (weer hele mooie) hotelkamer kan ik ze zo uit het raam zien.

Rianne ligt op bed met de Ipod te internetten. We gaan vanavond denk ik nog even bij de shops e.d. kijken en misschien daar nog even wat eten.

Toen we rond 19.30 uur het hotel verlieten, zagen we al wel een donkere lucht. We besloten met de auto naar het bijgelegen straatje te gaan, zie onderstaande foto.

We liepen net een winkeltje binnen toen het begon te regenen. Tja, wat ga je dan doen?

Nou??? Zie onderstaande foto.

Daarna zijn we door de regenen naar de overkant van de straat gerend, waar o.a. een restaurant zat. Het was hier zo massaal, dat we weer snel weggegaan zijn. We zijn naar de Subway gereden en hebben daar een broodje gehaald. Daarna weer naar het hotel gereden.

Bij de Subway zagen we deze mooi regenboog (hebben ze hier dus ook)

Jan

Krijgen jullie wel voldoende groenten en fruit? Tussen de indrukwekkende landschappen zie ik weinig groen.

Harry

Groenten wel wat minder ja, ik heb nog weinig akkerbouw gezien hier. Fruit is er genoeg, bij het ontbijt is wel fruit te krijgen en anders kopen we het in de supermarkt.

(O) pa en (O) ma lansbergen

Even een reactie uit een herfstachtig (15 a 16 gr. een harde wind en veel buien) Dronten.
Wat een mooi verhaal en mooie foto's, zo te zien genieten Rianne en Marc er ook goed van. Die zonnebril staat Marc overigens wel stoer. Maar wat wil je ook in zo'n stoer land.
Hier gaat alles verder goed.
Veel plezier morgen met de trial.
Groeten ()O) pa en (O) ma Lansbergen