Familie Schreuder in USA

16 juli Page

Vandaag nog een dag in Page. Dus dat scheelt hoeven we een keer niet met de koffers te sjouwen.
Vandaag was het hier weer een hete dag, 36 graden. Gelukkig hebben ze in het hotel een ijsmachine.
Daaruit kun je gratis ijs halen voor in bijvoorbeeld een koelbox voor onderweg.
Na het ontbijtbuffet in ons hotel met de auto een paar kilometer buiten Page vertrokken naar deAntelope Canyon.
De Upper Antelope Canyon is zo'n 400 meter lang en 44,3 meter diep. Hier zijn bijzondere lichteffecten te zien, doordat op een aantal plaatsen de zonnestralen door smalle openingen naar binnen schijnen.
We waren hier om de tour van 11.00 uur te doen. De canyon ligt in het Navajoreservaat.
De Navajo's organiseren daarom ook deze tour.
De tour is nog al spectaculair, want je gaan met 14 man achter in een jeep over een hobbelige zandweg naar de ingang van de canyon.
Een lachwekkende 15 minuut durende rit, want af en toe vlieg je door het gehobbel omhoog.
De jeep waarmee we naar de canyon scheurden.
De chauffeur van de jeep is tevens gids en leid ons door de canyon.
De ingang van de canyon.
De canyon is een must voor hobbyfotografen. Want door de lichtinval van boven uit in de canyon krijg je mooie lichteffecten.

In de canyon was het wel erg druk want dit is onder toeristen een populaire excursie. We kregen wel ruim de tijd om de canyon door te lopen.
Na afloop met de jeep weer vol gas terug door het mulle zand.

Voordat we na het hotel zouden gaan nog even langs de supermarkt en een mooi uitzichtpunt over het stuwmeer, Lake Powell, bekeken.
Bij het uitzichtpunt op Lake Powell hebben even wat broodjes gegeten.
Om 14.30 terug bij het hotel. Daar lekker gezwommen en een eerste was gedaan.
In die Amerikaanse hotels hebben ze ook bijna alles.

Het zwembad bij het hotel.

In de avond bij een pizzeria in Page nog gegeten. Nu weer lekker in het hotel en zometeen vroeg naar bed want morgenvroeg gaan we om 7.30 al met een boot over de Colorado rivier varen.

(O) pa en (O) ma lansbergen

Wat apart in de grand canyon, mooi zwembad ook bij het hotel.
Geniet morgen van de boottocht.
Groeten (O) pa en (O) ma Lansbergen

Gina

De foto's en verhalen blijven het "wauw" effect hebben!!!!!! Jullie interne harde schijf maakt overuren met zoveel indrukken:)
En nu een boottochtje in het verschiet, leuke afwisseling na al dat oranje stof............. Have fun!!!