Familie Schreuder in USA

15 juli Monument Valley-Page

15 Juli 2011 Monument Valley-Page

Vanmorgen de wekker op 5.45 gezet want rond die tijd begint de zonsopgang in Monument Valley.

De wekker zetten was niet nodig want ik was al ruim van te voren wakker.We konden mooi op ons balkon van het hotel de zonsopgang zien. Heel mooi.Marc lag nog in diepe slaap en bleef dus nog lekker pitten.

Rianne aan het internetten in de lobby.

Om 7.30 het ontbijtbuffet genomen in het hotel en toen na het uitchecken de auto gepakt om de 17 miles drive te rijden door Monument Valley.
Dit is een zandweg die rondom de grote rotsformaties van Monument Valley voert.
Je kunt hier wel honderden foto’s maken.

Elke rotsformatie heeft weer zijn eigen naam bijvoorbeeld, Three Sisters, Elephant Bute etc.
Bassie en Adriaan hebben hier ook deze weg gereden. Sommige delen van deze weg zijn slecht . Dus over 17 mile ( 27 km) doe je met fotostops 1uur en 3 kwartier.
Zie onderstaande fotos.

Daarna naarGoulding’s Lodge. Hier werden o.a. wildwestfilms opgenomen met John Wayne in de hoofdrol en was een handelspost opgericht door Goulding.
We hebben hier het museum bezocht.

Om 11.45 vertrokken naar Page. Voor Page, 13.30 uur, een pittige wandeling gemaakt door mul zand met een temperatuur van rond de 35 graden en volle zon naar deHorsehoe Bend.

De wandeling naar Horseshoe Bend (zie foto boven).Een van de spectaculairste hoefijzervormige bochten in het zuiden van Amerika. Dit is in de Colorado rivier.Hier het uitzicht.

Om deze foto te maken moest ik wel vlak langs de rand al liggend de foto maken. Anders kwam niet alles op de foto. De afgrond is rond 300 meter diep.

Na een pittige wandeling weer terug kwamen we om half 3 bij ons hotel aan.
Courtyard Marriott.
Ook dit is weer een prachtig hotel. De Amerikanen hebben het goed voor elkaar.
Lekker gezwommen in het zwembad. Even gezond en daarna maar weer eens een McDonald’s opgezocht.

Na het eten deGlen Canyon Dam, een stuwdam bekeken . Het stuwmeer er achter heet Lake Powell.

En nu als ik hier weer klaar mee ben gaan we een spelletje John Wayne Monopoly doen.

Deze hebben we gekocht in de souvenirwinkel bij Goulding’s Lodge.