Familie Schreuder in USA

14 juli Grand Canyon-Monument Valley

14 Juli Grand Canyon-Monument Valley

Vandaag alweer vroeg op. Ik was om 6 uur in de ochtend al ons blog aan het bijwerken in de Bright Angel Lodge vlakbij ons hotel.
Op de weg er na toe kwam ik nog een hert tegen. Hij trok zich nergens wat van aan en bleef rustig rondlopen.
Later hebben we in dezelfde Bright Angel Lodge ook iets ontbeten en daarna wat boodschappen en water ingeslagen bij de supermarkt in het park.

Daarna de andere kant van de Grand Canyon bekeken. Hier konden we met de auto naar verschillende stops rijden. En opnieuw weer prachtige vergezichten.
Pas om half 2 reden we het park uit.
We reden nu door een compleet ander landschap. Een en al woestijn. De Painted Desert word het hier ook wel genoemd.

We rijden het Navajo indianen gebied binnen dit ligt in de 2e staat die we bezoeken namelijk Utah. De eerste dagen reden we door Arizona.
In dit deel van Utah zie je veel Navajo indianen die langs de kant van de weg allerlei souvenirs verkopen.
Ingrid heeft hier nog een armbandje gekocht.

Bij de plaats Cameron kwamen we deze Coca Cola vrachtwagen tegen.

In Tuba City zagen we een McDonald’s waar we een McFlurry gekocht hebben. Marc natuurlijk een softijsje.

Nog een 1,5 uur rijden tot dat we in Monument Valley aankwamen. Hier werden veel westerns opgenomen met John Wayne in de hoofdrol.
Hier keek ik ( Harry) ook erg naar uit om dit in het echt te zien. Werkelijk waar prachtig.
We logeren in het hotel, The View , die prachtig gelegen ligt in de Monument Valley die beheerd word door de Navajo’s.
Het View hotel, Als je goed kijkt je zie je aan de linkerkant Ingrid Rianne en Marc vanaf het balkon.
Het uitzicht vanuit onze hotelkamer in Monument Valley. Broodje eten op balkon.
Marc en ik konden het niet laten even cowboytje spelen.
Om 20.45 hebben we de zonsondergang bekeken in het hotel. De maan kwam rond dezelfde tijd op.
De zon is inmiddels onder de maan komt op. De zon zie je aan de anderkant van het hotel. ( zie foto onder ).
Morgen gaan we als het lukt er vroeg uit om hier dan de zonsopgang te bekijken. Dat is om 6.10.

fam. Oost

Wat een prachtige uitzichten.

Groetjes.

Jan

Opvallend, een Amerikaan uit Arizona bezoekt zowel Harrysfarm en Harrysweer. Of is dit een Nederlandse Akkerbouwer, die samen met zijn gezin op vakantie is in de USA en geniet van heerlijk weer en benieuwd is naar het Nederlands klimaat.

karin h.

wat een leuk reisverslag om te volgen...